15分鐘 免費策略諮詢

從這15分鐘,更清楚暸解公司增長的下一步是什麼!
策略諮詢會議將幫助你:
✓ 暸解開拓網上市場時所遇到的困難與挑戰
✓ 設定現在的階段性目標
✓ 判斷需要哪些協助,來達成目標

一、什麼係設計思維?
設計思維(Design Thinking)係一個以人為中心解決問題嘅方法論,通過從人嘅需求出發,為各種挑戰尋求創新解決方案,並創造更多嘅可能性。
曾在《哈佛商業評論》定義:設計思維係以人為本嘅設計精神與方法,考慮人嘅需求、行為,都考量科技或商業嘅可行性。
通過“感性分析”,亦註重“了解”、“發現”、“構思”、“執行”嘅過程。我哋可以睇出設計思維它具有系統化解決問題嘅策略,能夠幫助我哋解決一D複雜嘅設計問題。
設計思維框架由IDEO 開發出嚟,通過五步嚟實現設計思維嘅價 值:同理心-需求定義-創意構思-原型-測試,尼個方法嘅核心係關注同理心,或者利用初學者嘅心態,令自己係用戶體驗中,以發現深層需求。通過尼種方式我哋能夠解決產品問題,係後面部份中我會同大家詳細介紹每個階段。

二、點解我哋需要設計思維?
我哋每天面對各種商業嘅需求,各種挑戰,然而我哋每天嘅靈感係有限,點樣能夠確保我哋嘅每次產出符合業務嘅需求,符合一D新趨勢,符合目標用戶。
首先我哋要清楚我哋在公司存在嘅價值係咩?咁就係幫助公司解決商業上嘅問題,如果我哋唔具備嚴謹思維邏輯,咁設計好難保證每次都表現精彩,如果無創新,咁公司亦都好難向前走 。對於我哋自己,我哋嘅競爭力在邊尼?係互聯網行業裡面,發展變化快,如果唔具備一D系統思考問題方法,我哋將會走得艱辛,面對每天接踵而嚟嘅需求會好煩惱。
就好像前面咁講:我哋嘅創意靈感係有限嘅,需要通過一D科學嚴謹嘅思維方法嚟幫助自己提升解決設計問題嘅速度。咁設計思維係一個好好嘅創新工具包,能夠幫助我哋解決一D難題。設計思維在國外一D大公司團隊都在使用它嚟解決一D商業上嘅設計挑戰,包括知名嘅設計公司IDEO同IBM咁嘅大企業仲有Google同apple,目前對於我哋而言,尼種能力必唔少得。

三、設計思維嘅現狀
好多知名互聯網公司設計團隊都倡導設計思維理念,因為設計思維幫助企業成長,幫助設計師好好嘅解決設計問題。但係同時都帶嚟唔少負面反應:宜家同質化越嚟越嚴重,基本好難去區分產品特式,好多睇起嚟都一樣;我理解係設計思維被誤用或者係使用唔得準確,而且我哋可以去思考點解會有同質化?

我之前就思考再一陣,把設計思維分為兩種:傳統型和新設計思維
傳統設計思維模型:發現問題 – 形成設計諗法 – 競品分析 – 設計策略 – 原型 – 測試
雖然步驟睇嚟無咩問題,但係其實忽略最重要嘅一點——同理心,以人為本嘅設計思諗。
新設計思維模型:同理心(以人為本,用初學者心態去睇產品,我哋要同用戶一齊)- 需求定義 – 構思方案 – 原型設計- 測試

尼種模型開篇就以人為本,從根源出發去解決問題,最關鍵點,要同用戶在一齊,去觀察用戶使用產品嘅狀態細節。
最後,設計思維雖然畀我哋帶嚟負面嘅影響,但係我哋唔能夠去否定佢嘅價值,大部分時間能夠好好幫助我哋設計師成長,快速準確解決設計問題,同時我哋都需要認清方向,解決問題嘅目標用戶,唔理用任何方法,我哋都要記住我哋嘅初心,我哋嘅用戶係邊個,我哋要同用戶在一齊,去感同身受嘅去發現問題背後嘅原因

下面我會進一步同大家起探討下尼個比較出名嘅設計思維模型

• Empathy(同理心)
• Define(需求定義)
• Ideate(構思解決方案)
• Prototype(製作原型)
• Test(實際測試)

1. Empathy

同理心係設計嘅核心。如果唔了解用戶嘅諗法,感受和體驗,設計就係一項毫無意義嘅任務
——IDEO嘅CEO Tim Brown
同理心點樣幫助我哋設計更好嘅產品,做準確嘅抉擇,你尼個階段我哋可以通過下面尼種方法嚟建立同理心
用戶研究;我哋要和用戶係一齊,觀察佢哋使用產品嘅情況/期間嘅一D表現和細節,並且記錄落嚟,當然係尼個階段我哋需要篩選唔同類型嘅用戶,咁就能保證我哋所收集嘅信息係充分嘅,可用嘅

2. Define
同理心建立完後我哋需要重新審視初始設計挑戰並重新定義問題,點解尼?如果最初我哋定義目標或者發現嘅問題同我哋用戶問題唔太相似,所以尼刻我哋需要再次嚟回顧下用戶嘅具體問題,可以通過下面這三個步驟解決:
• who:用戶群體係什麼?
• what:痛點係什麼?有什麼未滿足嘅需求?
• why:為什麼會係這些
通過尼三步我哋可以構建問題嘅大體框架,提供一個清晰嘅思路,之前網上好興嘅一句說話:“設計思維更需要發現問題而唔係解決問題”,好認同尼句說話,所以我哋前期更多係需要探索用戶真實需求

3. Ideate
在建立同理心並重新定義設計問題之後,尼個階段我哋就開始著手諗辦法嚟解決用戶問題,這階段最常用嘅方法就係 我哋集思廣益,收集大家對問題嘅睇法及一D創新諗法,搵到合適嘅解決方案,當然,Brain Storming最關鍵嘅係點樣去結構化嘅構建Brain Storm形式,如果無止境嘅去散發,咁到後面好難往回收主題。所以定義目標好關鍵
尼個階段最重要嘅三點就係:同事之間一齊參與討論共同問題,決策者都可以參與此過程,聚集大家思維收集大量嘅諗法
當然尼個階段都可以去睇下行業發展趨勢,競爭產品趨勢,其他間接競爭產品架構發長方向,同一D前瞻性嘅概念諗法。
總之我哋嘅最終目的係解決問題。

4. Prototype
尼個階段嘅目的就係將前面嘅諗法畫出嚟,更加直觀嘅去睇到和感受到,我哋可以睇到尼個從抽像到具體嘅過程,尼個階段我哋可以快速原型,在白紙上畫,咁能夠節省時間,都可以快速睇到之前諗法係否準確,可以快速拿去驗證

5. Test
測試階段就係將前面嘅諗法進行驗證,再好嘅Prototype如果無最後嘅驗證,咁都無法保證我哋前期構思諗法係否真正解決用戶問題,如果前期無測試,咁後面要嚟維護實為困難,成本高。
測試過程中最關鍵點係需要觀察用戶真實反饋,如果有偏差嘅地方我哋需要改進,我哋嘅定義階段嘅諗法,係設計過程嘅早期測試Prototype非常重要,如果前期假設唔准確,仲可以快速修改調整,避免係最後產生較大損失,如果能夠將Prototype做成可交互形式,咁就最好,能夠令真實用戶親自操作體驗,觀察他們每一步中嘅表現細節和停留時間。
整個設計流程並唔係單一線性嘅,需要來回驗證,唔斷改進,直到最後準確結果出嚟

五、總結
設計思維係一個解決問題嘅思維模型,從前期Design challenge開始-到最後嘅Prototype測試,其中最核心嘅部分係前期同理心和定義階段,尼個期間係把握方向嘅時候,如果前期走錯路,後期都白費。
當然尼個方法論只係一種方法,現實中我哋都會遇到更難Design challenge,我哋需要靈活去應對各種複雜嘅事物。老土啲講句,方法係死嘅,人係生嘅。具體問題具體分析,靈活運用。

閱讀更多:   如何開始 訂閱模式 :簡單指南